تجهیزات پارکینگ آرن

جانمایی پارکینگ خودرو

خط کشی پارکینگ یا مشخص کردن خط پارکینگ از این بابت مورد توجه می‌باشد که اولین بخشی که در داخل یک مجموعه یا ساختمان خودنمایی می‌کند پارکینگ آن ساختمان است. بنابراین ایجاد اولین تصویر درست با انجام خط‌کشی پارکینگ اصولی بسیار حیاتی است، اما جای تعجب دارد که در برنامه نگهداری یک ساختمان، خط کشی پارکینگ و مشخص کردن خط پارکینگ به طور معمول آخرین چیزی است که در لیست اقدامات لازم جهت حفظ و زیباسازی ساختمان وجود دارد. غالبا، خط کشی پارکینگ موضوعی بسیار مهم می باشد که به دست فراموشی سپرده شده است.

در مجموعه آرن پارکینگ ما می توانیم یک پارکینگ قدیمی محو شده را با انجام اقدامات لازم و خط‌کشی پارکینگ اصولی، احیاء کنیم و جلوه ای مناسب به پارکینگ بدهیم. کارشناسان ما مناسب‌ترین و اصولی‌ترین طرح خط کشی پارکینگ را برای فضای شما ارائه داده و سپس با استفاده از رنگ و تجهیزات مخصوص خط کشی پارکینگ، آن را به اجرا در می آورند. علاوه بر خط کشی اصولی پارکینگ، شماره‌گذاری و مشخص کردن جایگاه معلولین نیز در این طرح‌ها در نظر گرفته می‌شوند. بدین ترتیب و با رعایت استاندارهای ملی خط کشی پارکینگ، بسیاری از مشکلات و بی‌نظمی‌های ناشی از نبود خط کشی پارکینگ مناسب، به طور کامل رفع خواهد شد.

خط کشی پارکینگ
  • اجرا و ضمانت کامل
  • دارای گارانتی معتبر
  • عقد قرارداد رسمی
  • مشاوره تخصصی
قیمت خط کشی اپوکسی

اجرای خط کشی پارکینگ منازل و پارکینگ‌ های عمومی

  • از وجود تنش بین ساکنین یک ساختمان جلوگیری می‌کند؛

  • باعث استفاده بهینه از فضای پارکینگ می‌شود؛

  • یک فضای تعریف شده در اختیار هر فرد قرار می‌دهد؛

  • مسیر عبور و مرور خودروها در پارکینگ را مشخص می‌کند؛

  • از ایجاد ترافیک و تجمع بیخود خودروها جلوگیری می‌کند؛

در نهایت، این خط کشی‌ها در پارکینگ‌‌های عمومی به گرفتن آمار از وضعیت خودروهای موجود در پارکینگ کمک می‌کنند.

طراحی و اجرای خط‌کشی پارکینگ

این که پارکینگ شما دارای ۲ یا ۱۰۰ جای پارک خودرو است مهم نیست، مهم طراحی و اجرای جانمایی پارکینگ خودرو است که ما همواره طرح‌هایی را جهت خط کشی پارکینگ ارائه می‌کنیم که از فضای مورد نظر از بهترین نحو ممکن بهره ببریم. گروه مهندسی آرن پارکینگ انجام خط کشی پارکینگ بصورت کاملا استاندارد نظم و ایمنی را درخدمت مشتریان خود قرار داده است.

باید توجه داشت که در فرآیند خط کشی پارکینگ علاوه بر طراحی و اجرای مناسب، نوع رنگ مورد استفاده جهت جانمایی پارکینگ خودرو نیز بسیار اهمیت دارد. رنگ‌های مخصوص خط کشی پارکینگ بسته به انتخاب مشتری و نوع سطح مورد نظر انتخاب می‌شوند تا در عین زیبایی، از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

خط کشی پارکینگ عمومی

انواع خط کشی پارکینگ خودرو

خط کشی پارکینگ خودرو در سه نوع موازی، عمودی، مورب به اجرا در می‌آید که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند و در مکان‌های به خصوصی اجرا می‌شوند.

خط کشی پارکینگ خودرو به صورت موازی: این نوع خط کشی در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی به کار می‌رود که در آن راننده فضای کمتری برای پارک و انتخاب مسیر حرکتی خود دارد.

خط کشی پارکینگ خودرو به صورت عمودی: این خط کشی بیشتر برای پارکینگ های طبقاتی کاربرد دارد و فضای بهتر و بیشتری را به راننده می‌دهد تا راننده در هنگام ورود و خروج راحت باشد.

خط کشی پارکینگ خودرو به صورت مورب: این نوع خط کشی بیشتر برای پارک ها و مراکز تفریحی کاربرد دارد و با ایجاد نظم هنگام ورود و خروج باعث کمتر شدن خطر حوادث می شود.

خط کشی پارکینگ خودرو

رنگ های دو جزئی خط کشی پارکینگ

فام رنگ هایی که برای خط کشی پارکینگ ها مورد استفاده قرار می‌گیرند سفید و در ضخامت‌هایی بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ میکرون است. زمان لازم برای خشک شدن کامل این نوع از رنگ‌های خط کشی پارکینگ بین ۲۰ دقیقه تا ۲۴ ساعت است. رطوبت سطحی که رنگ دو جزئی خط کشی روی آن اجرا می‌شود بایستی حداکثر ۵ درصد باشد و دمای آن باید بین ۵ تا ۴۵ درجه سانتی گراد نسبت به نوع رنگ تنظیم شود تا رنگ به طور کامل روی سطح قرار بگیرد.

خطکشی پارکینگ

رنگ های تک جزئی خط کشی پارکینگ

این نوع از رنگ های خط کشی پارکینگ در دو فام زرد و سفید مات ارائه می‌شوند. بازتاب این نوع از رنگ ها ۷۵ درصد و قدرت پوشانندگی آن‌ها ۳۲۰ گرم در متر مربع برای لایه‌هایی است که با ضخامت ۲۰۰ میکرون روی سطح قرار می‌گیرند. زمانی که برای خشک شدن این دسته از رنگ‌های خط کشی پارکینگ لازم است حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه برای خشک شدن سطحی و ۲ تا ۴ ساعت برای خشک شدن کامل آن‌ها است.

خط کشی ترافیکی

اهداف خط‌کشی

در سطح مرکز شهری همچون تهران و با توجه به جمعیت بالا و بافت قدیمی آن نیاز به خط کشی در سطح خیابان‌ها و مجتمع های تجاری، اداری و تفریحی استفاده می‌شود تا باعث اختلال در تردد و توقف‌ها در سطح شهر به حداقل برسد و زیبایی و نظم را به ارمغان بیاورد. خط کشی اهداف مختلفی همچون جانمایی خودرو و مشخص شدن مرز بین پارکینگ‌ها، مشخص کردن راهروها در پارکینگ ها و جانمایی پارک موتور و تسریع در رفت و آمد و ایجاد جلوه‌ای زیبا به سطح شهر و فضاهای پارکینگ ها را به دنبال دارد. همچنین با توجه به اینکه بسیاری از ساختمان‌ها در سطح تهران دارای پارکینگ نمی‌باشند، خطکشی پارکینگ در فضای بیرونی ساختمان‌ها امری منطقی و قابل توجیه است که این نوع از خط‌کشی پارکینگ‌ها با هماهنگی شهرداری منطقه و ساکنین مجموعه میسر می‌باشد.

نحوه خط کشی پارکینگ

موارد استفاده خط‌کشی

خط‌کشی‌ها می‌تواند شامل راهرو پیاده‌ رو، جایگاه خودرو، گذرگاه پیاده رو، علائم جهت‌دار خروجی و شماره‌گذاری جایگاه خودرو باشد. با طراحی و اجرای خط‌کشی پارکینگ، فضای دلپذیر و استانداردی را برای شما و مهمانان شما بوجود می‌آورد.

خطکشی پارکینگ برای انواع فضاهای مسکونی، تجاری، اداری و تفریحی قابل اجرا می‌باشد که هرکدام از این فضاها نسبت به انتخاب درست رنگ و تشخیص سطوح طراحی می‌شود.

اجرای خط کشی پارکینگ

خط‌کشی پارکینگ در کلانشهرها

با توجه به میزان تردد و توقف ماشین‌ها در دهه‌های اخیر که تعدادشان به صورت قابل ملاحظه‌ای بالا رفته، نیاز به خط کشی پارکینگ در سطح کلانشهرها بیش از پیش نمایان شده است که شهرداری‌های شهرهای مختلف با آن درگیرند. خط کشی پارکینگ در خیابان‌ها باعث می شود تا نظم شهری بیشتر شود و تردد را برای ماشین ها و حتی عابرین پیاده راحت‌تر نماید. یکی از مواردی که خط کشی پارکینگ ها و خیابان ها را بسیار ضروری کرده است، بحث هرج و مرج در سطح شهر می‌باشد که با استفاده از خط کشی به روشی کاملا اصولی و استاندارد به حداقل ممکن می‌رسد.

در مناطقی همچون مکان‌های تفریحی، تجاری، ساختمان‌های دولتی و دانشگاه‌ها که توقف و تردد خودروها زیاد است نیاز به خط کشی پارکینگ بیشتر حس می‌شود. خط کشی پارکینگ های طبقاتی، عمومی و خیابان ها به منظور ایجاد نظم و تسهیل پارک خودرو، اغلب با بهره‌گیری از رنگ های ترافیکی مخصوص انجام می‌پذیرد تا خودرو ها در جایگاه‌های مشخص شده و منظم و طبق الگوی خط کشی پارکینگ کنار یکدیگر قرار بگیرند. خط کشی پارکینگ و شماره گذاری جایگاه خودرو، سبب می‌شود تا خودروها متناسب با فضا و طرح پارکینگ به بهترین نحو راهنمایی شده و با رعایت اصول ترافیکی توقف نمایند.

خط کشی پارکینگ

هزینه خط کشی پارکینگ

هزینه های خط کشی بسته به قیمت روز رنگ های ترافیکی می‌باشد. مسئله‌ای که بدون شک برای همه ما اهمیت ویژه‌ای دارد، بحث قیمت خط کشی ساختمان و منازل است. قیمت‌گذاری کمی پیچیده به نظر می‌رسد و لازم است از چند جهت مختلف به آن توجه بنمائیم. برای برخی، فقط بحث قیمت رنگ خط کشی اهمیت دارد و چندان توجهی به اجرای آن ندارند، اما فراموش نکنید که اجرای خط کشی پارکینگ شامل خرید رنگ، تمیزی کار و آماده‌سازی سطوح، اجرا و سایر کارهای اضافی است که در کیفیت و ماندگاری خط کشی پارکینگ بسیار اهمیت دارند.
مجموعه آرن پارکینگ با سابقه‌ای بالغ بر ۵ سال فعالیت حرفه‌ای در خط کشی پارکینگ و همکاری با برندها و شرکت‌های بزرگ، آماده ارائه خدمات خط کشی و تامین تجهیزات پارکینگی و ترافیکی در سرتاسر ایران عزیز می‌باشد. کافیست با مشاوران ما تماس حاصل نمایید تا تمامی اطلاعات لازم را بدست آورید.

قیمت خط کشی پارکینگ

نوار برچسب خط کشی پارکینگ

نوار شبرنگ و برچسب خط کشی پارکینگ نیز یکی دیگر از روش‌های اجرای جداسازی پارکینگ ها می‌باشد که این روش و نحوه اجرای خط کشی مزایا و معایبی نیز دارد.

در استفاده از برچسب مخصوص خط کشی پارکینگ سرعت اجرا بسیار بالا بوده ولی عمر این نوع خط کشی پارکینگ کم می‌باشد.

علاوه بر اینها هزینه های اجرا و زمان اجرا نیز پایین بوده و از ارزان‌ترین روش‌های خط کشی بوده و به زمانی برای خشک شدن رنگ خط کشی نیز نیاز نمی‌باشد.

نوار برچسب خط کشی پارکینگ

قیمت خط کشی پارکینگ

قیمت خط کشی پارکینگ بدلیل تفاوت رنگ های بازار بسیار متفاوت است و به همین علت اصلا قیمت ثابتی ندارد.

قیمت خط کشی اپوکسی پارکینگ معمولا متراژهای زیر صد متر را بصورت چکی قیمت می‌دهند و از این رو متراژهای بالای صد متر را برآورد متراژ کرده و قیمت هر متر را هر شرکت بسته به انتخاب مشتری قیمت داده و حساب می‌کنند.

مجموعه آرن پارکینگ با سابقه‌ای درخشان در اجرای خط کشی اپوکسی پارکینگ و کفپوش اپوکسی به شما بهترین مشاوره و قیمت را ارائه می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر با گروه تولیدی آرن پارکینگ در ارتباط باشید.

قیمت خط کشی پارکینگ