تجهیزات پارکینگ آرن

استوانه ترافیکی و مخروطی ها(کله قندی)

استوانه و مخروطی ها محصولات دسته جداکننده ترافیکی که بیشتر به منظور تعیین مسیر و هدایت رانندگان به مسیرهای مختلف مورد استفاده قرار می­ گیرند،
استوانه ها و مخروطی ها جز مهم­ترین تجهیزات ترافیکی به شمار می ­آیند.
چرا که یکی از دلایل عمده وقوع حوادث ناگوار انحراف رانندگان از مسیر است که به راحتی با تجهیز کردن خیابان ­ها، کوچه­ ها و جاده­ ها می ­توان سبب بالا رفتن سطح ایمنی شهری و برون­ شهری شد.
استوانه ها و کله قندی ها از نمونه­ های پرکاربرد جداکننده ترافیکی می ­توان اشاره نمود.
Traffic cylinder
استوانه ترافیکی یا همان استوانه باتومی با توجه به انواع مختلفی که دارند نظیر استوانه ترافیکی فلزی و یا استوانه ترافیکی استیل و استوانه ترافیکی شب ­نما کاربردهای متفاوتی نیز دارند.
به طور مثال از استوانه ترافیکی فلزی بدلیل مقاومت بالا و جنس سخت بیشتر برای حفظ امنیت ساختمان­ ها و یا مغازه­ هایی که دارای اموال ارزشمند هستند و در کنار خیابان­ ها واقع شدند استفاده می­ شود تا از تصادفاتی که به عمد و با هدف تخریب صورت می­ گیرد جلوگیری کند.
تجهیزات ترافیکی

استوانه ترافیکی در پارکینگ ­ها

استوانه ترافیکی کاربرد و مزایای بسیاری دارد که با توجه به نوع نیاز می­ توان از این وسیله ایمنی استفاده کرد.
استوانه ترافیکی جاده ای از آن در طبقات پارکینگ­ های عمومی و طبقات پارکینگ­ های خصوصی مورد استفاده است.
با توجه به افزایش روزافزون تعداد خودروها در شهرهای پرجمعیت، طراحی و ساخت پارکینگ­ های طبقاتی نیز رو به افزایش است و همین امر سبب افزایش استفاده از تجهیزات ایمنی و پارکینگی شده ­است.
راهنمایی و هشدار به خودروها و تغییر مسیر آن­ها از کاربردهای استوانه­ های ترافیکی در پارکینگ است.
استوانه ترافیکی همچنین جهت جداسازی پارکینگ ­ها  استفاده می­ شود.
استوانه ترافیکی پارکینگ را می ­توان بدون پیچ کردن نیز بر روی زمین قرار داد تا زمانی که نیاز به جابجایی دارد آن­ را به راحتی بتوان جابجا کرد.
استوانه ترافیکی پارکینگ بیشتر از مدل ساده و شب­ نما است و دارای ابعاد مختلفی می­باشد که با توجه به نیاز و کاربرد باید انتخاب و تهیه شوند. علاوه بر پارکینگ ­ها این باتومی­ های ایمنی که بصورت ثابت و متحرک قابل استفاده هستند، کاربرد فراوانی در تعیین مسیر خودروها در خروجی بزرگراه­ ها، سرپیچ ­ها و کناره ­های مسیر دارد که معمولاً برای دید بهتر و ایمنی بیشتر چند استوانه ترافیکی را پشت سرهم قرار می­ دهند.
استوانه ترافیکی

ابعاد استوانه ترافیکی

استوانه های ترافیکی دارای انواع مختلفی از نظر ابعاد، جنس و رنگ هستند.
استوانه­ ایمنی ترافیکی معمولاً به رنگ نارنجی و از جنس پلی اورتان ساخته می ­شوند که بر روی آن نوارهای بازتابنده نور چسبانده شده و قابلیت خم و راست شدن بسیار زیاد را دارا است.
استوانه ترافیکی به عنوان جداکننده و اعلام هشدار در محل خروجی­ ها و محل­ه هایی که احتمال تصادف وسایل نقلیه وجود دارد، نصب می­ شود. به همین دلیل استوانه ترافیکی همواره جزء تجهیزات مورد تقاضا و استفاده پیمانکاران ترافیکی در سطح شهر و جاده ­ها بوده و براساس نیاز کارفرما دارای ابعاد متفاوتی هستند.
استوانه ترافیکی که به رنگ نارنجی می ­باشند، ارتفاع­شان کمتر از  45 سانتیمتر نبوده است. برای دید در شب دو نوار بازتابنده سفید رنگ  روی استوانه ترافیکی نصب شده،  استوانه ایمنی ترافیکی می­ بایست در شب از فاصله 300 متری قابل رویت باشد. انواع استوانه ترافیکی با ارتفاع 45، 70، 90، 100، 105، 115 و 120 تولید می­ شوند.
استوانه ترافیکی

مخروطی ترافیکی

مخروط ترافیکی یا کله قندی ترافیکی به منظور ایمن کردن موقت مسیر در خیابان­ ها و بزرگراه ­ها به کار می ­رود.
مخروطی ترافیکی ایمنی بدلیل شکل ظاهری و سطح مقطع بزرگی که دارد از ایستایی خوبی برخوردار است و همین امر استفاده از آن را در سطوح با شیب مختلف میسر می­ سازد.
کله قندی ترافیکی برای دیده شدن بهتر، بیشتر با رنگ قرمز تولید می ­شود. بدنه این جداکننده ترافیکی بیشتر از جنس پلاستیک بوده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است، این خاصیت سبب افزایش ایمنی کله قندی­ ترافیکی شده؛ زیرا هنگام برخورد وسایل نقلیه هم مخروط ترافیکی و هم وسیله نقلیه آسیبی نمی­بینند.
کله قندی ترافیکی که با نام قندیل نیز آن را می شناسند اکثراً با اندازه­ های 25، 45، 55، 65، 75 و 100 سانتی­متری تولید و عرضه می شود و در دو نوع مخروط ترافیکی با حلقه اتصال زنجیر و مخروط ترافیکی جمع شونده چراغ ­دار و بدون چراغ بفروش می ­رسد.
مخروط ترافیکی
با افزایش حمل­ و نقل جاده ه­ای و شهری استفاده از تجهیزات ترافیکی استاندارد بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده ­است؛ زیرا این نوع تجهیزات نقش مهمی در افزایش ایمنی و کاهش میزان خطرات دارند. یا در کلان شهرهایی مانند تهران که ترافیک هر روز سنگین­ تر از گذشته می­ شود و تعداد خودروهای شخصی هر روز افزایش می­ یابد و در مقابل تعداد وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به رشد جمعیت، کاهش می­ یابد. در چنین شرایطی شهروندان انتظار کاهش ترافیک را ندارند؛ اما انتظار دارند که مسئولان برنامه  کاربردی برای حداقل ثابت نگهداشتن ترافیک داشته باشند. در این مواقع یکی از روش­ های کنترل ترافیک و نظارت بر ترافیک استفاده از تجهیزات ترافیکی است.
مانع های ترافیکی (مخروط ترافیکی) یا همان کله قندی ترافیکی یکی از رایج­ ترین و ارزان­ترین تجهیزات ترافیکی محسوب می­شود و به طور معمول برای هشدار و راهنمایی در خیابان­ ها و پارکینگ­ ها مورد استفاده قرار می گیرد. کله قندی عموماً به رنگ قرمز تولید می­ شود و دارای نوار شبرنگی در نزدیکی راس مخروط است تا رانندگان در شب دید بهتری داشته باشند. جنس مخروط ترافیکی از پلاستیک یا PVC بوده و در سایزهای مختلف با ارتفاع­ های متفاوت تولید می­ شود.
کله قندی ترافیکی که با نام­ هایی چون مخروط ترافیکی و یا مخروط پلاستیکی ترافیکی نیز شناخته م ی­شود دارای انواع مختلفی است. مخروط های ترافیکی تجهیزاتی همه کاره می­ باشند که با انواع مختلفی از وسایل ایمنی جاده ­ها نظیر موانع و بلوکه ­های جاده ­ای، زنجیرهای پلاستیکی، شبرنگ ­های ایمنی و پرچم قابلیت سازگاری دارند. کله قندی ترافیکی با ارتفاع حدود 30 تا بیش از 100 سانتی­متر تولید می ­شود و در رنگ­ های مختلف استفاده می­ گردد که البته رنگ­ های نارنجی، زرد، آبی و قرمز بیشتر رایج است.
مخروط­ های ایمنی عرضه شده در ایمن ترافیک دارای دو نوع با شبرنگ و بدون شبرنگ هستند و ساخته شده از رنگ­ هایی که قابلیت دیده شدن از فاصله دور را دارند. نوار شبرنگی جهت کنترل ترافیک و دید بیشتر روی مخروط ترافیکی نصب شده و در بعضی از مدل­ ها در راس مخروط حلقه ­هایی با قطر 3 سانتی­متر تعبیه شده که از داخل حلقه می­ توان انواع زنجیر، طناب و رابط­ ها را عبور داد تا کله قندی­ ترافیکی به هم وصل شده و حالتی دیوارگونه بگیرند و هم­چنین به دلیل ساختاری که دارند می­ توان آن­ها را به صورت عمودی داخل هم قرار داد و به راحتی حمل و جابجا کرد.
traffic cylinder