تجهیزات پارکینگ آرن

ضد لغزش های پارکینگ

رمپ های ساختمان ها یکی از بخش‌های بسیار مهم و پر رفت و آمد به حساب می‌آیند. که در بعضی از رمپ ها به دلیل کمبود جا و ساختار ناصحیح ساختمان‌ها از شیب‌های زیادی برخوردار می‌شوند که در هوای برفی و بارونی رفت و آمد در شیب بسیار خطرناک برای انسان و باعث آسیب به خودرو ها می‌شود. از این رو مخارج درست کردن شیب رمپ هم بسیار زیاد است و به همین خاطر ترمزهای رمپ در جنس‌های فلزی و لاستیکی تولید شده‌اند.

ترمز رمپ پارکینگ، یکی از پرکاربردترین تجهیزات پارکینگی به‌شمار می‌آید که باعث افزایش ایمنی فضای پارکینگ و سهولت در رفت و آمد خودروها می‌شود. لغزش گیر رمپ به‌منظور جلوگیری از سر خوردن اتومبیل‌های در حال حرکت از روی رمپ، خسارات احتمالی در سطح رمپ و سراشیبی‌های پارکینگ، نصب و اجرا میشود.

صفحات ضد لغزش به‌واسطه ساختار و طراحی خاصی که دارند، بدون هیچ‌گونه آسیب رساندن به لاستیک خودرو، توسط آج‌های تعبیه شده در بدنه‌شان اصطکاک مورد نیاز جهت جلوگیری از لیز خوردن لاستیک خودرو را در شیب رمپهای پارکینگ ایجاد می‌کنند.

ضد لغزش پارکینگ
صفحه ضد لغزش پارکینگ

جنس ترمز رمپ

ترمز رمپ هایی که برای عبور و مرور خودرو استفاده می‌شود به دو صورت که نوع اول جنس آن کاملا از لاستیک می‌باشد و در ابعاد مختلفی در بازار موجود است و نوع دوم، ترمز رمپ های فلزی از جنس گالوانیزه می‌باشد؛ روی سطح آن طوری طراحی شده است که سطحی ضد لغزش ایجاد می‌کند و از لیز خوردن خودرو جلوگیری می‌کند.

خرید ترمز رمپ پارکینگ

رمپ دارای سه حالت زیر می‌باشد: 

1. رمپ آدم رو 

2. رمپ معلولین 

3. رمپ ماشین رو  

استاندارد شیب در رامپ ها :

  1. رمپ با شیب کم: در این دسته از رمپ ها زاویه بین خط شیب و خط افق حداکثر 6 درجه (نسبت 10 درصد) خواهد بود.

  2. رمپ با شیب متوسط: در این رمپ‌ها زاویه بین خط شیب و خط افق 6 تا 10 درجه (نسبت 10 تا 16 درصد) است.

  3. رمپ با شیب زیاد: در این رمپها زاویه خط شیب و خط افق 10 تا 24 درجه (16 تا 40 درصد) است.

  • ترمز رمپ های لاستیکی چون کاملا لاستیک می‌باشند به صورت قالب تولید می‌شوند که در سایز های مختلفی در بازار موجود است و ترمزهای رمپ فلزی با جنس گالوانیزه در ابعاد طول  50.60.70.80.100.120 در عرض 10 سانتی‌متر بسته به سفارش مشتری تولید می‌شوند.

ترمز رمپ لاستیکی پارکینگ

روش نصب ترمز رمپ پارکینگ

برای نصب ترمزهای رمپ لاستیکی از موارد چسب و پیچ و رولپلاک استفاده می‌شود و در ضد لغزش‌های رمپ فلزی از 2 الی 4 پیچ و رولپلاک نسبت به سایز محصول استفاده می شود و از یک فوم سایلنت در زیر ترمز رمپهای فلزی برای جلوگیری از صدا استفاده می‌کنند.

نصب ترمز رمپ پارکینگ

رفع مشکل رمپ پارکینگ

ترمز رمپ پارکینگ به‌راحتی مشکل لغزش خودرو ها در پایین آمدن بر روی رمپ پارکینگها را حل کرده است.

در بعضی مواقع نیز بالا رفتن خودروها از روی رمپ پارکینگ دشواری خاص خودش را داشته و در این موقعیت‌ها نیز ترمز رمپ‌ها با توجه به ساختار مهندسی شده‌ای که دارند باعث می‌شوند که وسایل نقلیه به راحتی از رمپهای دارای شیب زیاد بالا بروند. 

رمپ فلزی پارکینگ

قیمت ترمز رمپ پارکینگ

قیمت ترمز رمپ های آرن بسیار مناسب بوده و بدلیل گالوانیزه بودن دچار هیچگونه زنگ زدگی نمی‌شود.

قیمت ترمز رمپها بر اساس اندازه و جنس آن ها متفاوت است. صفحهات ضد لغزش(ترمز رمپ) در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند و براساس پیچ های رمپ (curve) استفاده از آن‌ها متفاوت می باشد.

ترمز رمپ پارکینگ

کاربرد ترمز رمپ پارکینگ

ترمز رمپ ها بدلیل استاندارد نبودن رمپهای پارکینگ در اکثر مجتمع‌ها استفاده بالایی دارند و بدلیل مناسب نبودن شیب بعضی از رمپ‌ها باعث ایجاد لغزش خودرو و وسایل نقلیه شده و خسارات جدی‌ای را به مجتمع و وسایل نقلیه وارد میکند.

صفحهات ضد لغزش با ایجاد اصطکاک مناسب از اینگونه مشکلات پیشگیری می‌کند.

ترمز رمپ ها علاوه بر ایجاد اصطکاک مناسب در هنگام پایین رفتن خودرو به بالا آمدن خودرو نیز کمک میکند.

ضدلغزش پارکینگ

صفحه ضد لغزش رمپ

صفحه ضد لغزش رمپ پارکینگ با ورق گالوانیزه تولید می‌شود تا در برابر رطوبت و برف و باران مقاوم باشد.

تولیدی ترمز رمپ آرن با ورق گالوانیزه و ضخامت دو میلی‌متر بوده و در زیر صفحه ضد لغزش پد صداگیر نصب می‌شود تا از ایجاد صدا هنگام تردد خودرو روی رمپ پارکینگ جلوگیری نماید.

صفحات ضد لغزش با نام سر گیر و ضد لغزندگی رمپ پارکینگ نیز شناخته می‌شوند.

تولید ترمز رمپ پارکینگ

گروه تولیدی تجهیزات پارکینگ آرن، تولیدکننده انواع ترمر رمپ و صفحات ضد لغزندگی در ایران بوده که با استفاده از ورق های ضد زنگ و مرغوب سالهاست به تولید ترمز رمپ و تجهیزات پارکینگی و ترافیکی می‌پردازد.